Grupa RK Legal, w skład której wchodzą spółki wspierające przedsiębiorców w kwestiach prawnych, zarządzaniu portfelami wierzytelności i ochronie danych osobowych, do swojego portfolio dodaje RK Communication – agencję wyspecjalizowaną w obsłudze komunikacyjnej biznesu, na czele której stoi Elwira Jastrzębska. RK Communication nie tylko obsługuje potrzeby komunikacyjne samej kancelarii RK Legal, ale również oferuje swoje usługi bezpośrednio jej klientom, innym kancelariom oraz szeroko biznesowi. Usługi obejmują zarówno wsparcie w komunikacji kryzysowej, bieżące działania wizerunkowe, jak i pomoc w stosowaniu prostego języka i legal design w dokumentach prawnych.
Efektywna komunikacja stała się kluczowym elementem strategii wielu kancelarii prawnych, które dążą do tego, by ich język był zrozumiały i dostosowany do potrzeb klientów. To nie tylko ułatwia klientom nawigację w skomplikowanym świecie prawniczym, ale również buduje zaufanie i profesjonalny wizerunek firmy. Ten rosnący trend podkreśla, jak ważna stała się przejrzystość w branży długo kojarzonej z hermetyczną terminologią i skomplikowanymi procedurami. W odpowiedzi na rosnące wymagania rynku oraz potrzebę bardziej przejrzystego dialogu z klientami, coraz więcej kancelarii prawnych stawia na budowanie wizerunku i profesjonalizację komunikacji zewnętrznej.
RK Legal idzie o krok dalej, łącząc potencjał prawa i usług komunikacyjnych w ramach swojej działalności.
RK Legal wyraźnie zaznacza swoje zaangażowanie w poprawę jakości komunikacji z klientami oraz w dostarczanie swoim klientom coraz bardziej kompleksowych usług, obejmujących różne aspekty działalności biznesowej. Kancelaria od dekady współpracuje z Elwirą Jastrzębską, od 2022 w ramach spółki Communicatio PR, która niedawno zaczęła funkcjonować pod nazwą RK Communication.
Elwira Jastrzębska od 15 lat wspiera przedsiębiorców w budowaniu długotrwałych relacji z otoczeniem biznesowym organizacji. Swoje doświadczenie zdobywała m.in. w agencjach On Board PR i VMG PR oraz współtworząc butikową agencję Communicatio PR. Współpracuje z polskimi i zagranicznymi markami, głównie z sektorów: finansowego, nieruchomości i IT, a także z branżą usług prawnych, kosmetyczną i organizacjami branżowymi. Od ponad 10 lat wspiera kancelarie prawne w budowaniu ich wizerunku, rebrandingu marek czy działaniach z zakresu komunikacji kryzysowej. W RK Legal w koordynowała m.in. rebranding kancelarii, stworzenie i wprowadzenie na rynek marki RK RODO – świadczącej usługi związane z ochroną danych w przedsiębiorstwach, a także dedykowanej sektorowi leasingowemu marki RL HUB. Wprowadziła w kancelarii m.in Politykę Prostego Języka, której zwieńczeniem jest portal – www.mojasplata.pl.
Zintegrowanie butikowej agencji PR-owej bezpośrednio w strukturę swojej działalności umożliwia kancelarii jeszcze głębsze połączenie ekspertyzy prawnej z profesjonalną komunikacją.
Budowanie solidnej marki w branży prawnej to nie tylko kwestia umiejętności prawniczych, ale również umiejętności efektywnego komunikowania się z otoczeniem i klientami naszej kancelarii. W RK Legal pierwsze działania marketingowe zaczęliśmy profesjonalnie i systemowo prowadzić 10 lat temu. Na przestrzeni lat rozwijaliśmy ten obszar wewnętrznie. Jasność komunikacji i umiejętność prezentowania informacji w sposób przystępny i zrozumiały to fundamenty, na których budujemy nasze relacje z klientami. Niejednokrotnie włączaliśmy Elwirę Jastrzębską i jej zespół do działań kryzysowych prowadzonych dla naszych klientów. Wiele z tych relacji przerodziły się w dłuższe współprace, co zainspirowało nas do rozwijania wspólnej oferty.
– wyjaśnia Michał Rączkowski, partner zarządzający w kancelarii RK Legal.
Dziś klienci RK Legal mogą korzystać z kompleksowego wsparcia, od odpowiedniego przygotowania dokumentacji firmowej pod kątem prawnym i językowym, po efektywne zarządzanie potencjalnymi kryzysami, które mogłyby zagrozić reputacji firmy. Połączenie wiedzy prawnej z wiedzą z zakresu public relations i komunikacji jest niewątpliwym atutem także w sytuacji kryzysu reputacyjnego, w której trzeba działać w sposób ostrożny, ale i zdecydowany.
Takie podejście ma istotne zalety. Współpraca prawników z ekspertami ds. public relations pozwala na szybką i spójną reakcję na kryzys w firmie, minimalizując ryzyko eskalacji kryzysu. Szybki przepływ informacji między zespołami ułatwia cały proces. Jednocześnie odpowiednio przygotowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, która przekłada język prawniczy na ten dostosowany do odbiorców, wspiera lepsze zrozumienie i pomaga osiągnąć cel. Dodatkowo, dzięki odpowiednio opracowanym procedurom i szkoleniom, potencjalne kryzysy reputacyjne mogą zostać zduszone w zarodku. To wszystko buduje zaufanie i pomaga chronić renomę firmy.
– podsumowuje Elwira Jastrzębska, Managing Director w RK Communication.
Integracja usług prawnych i komunikacyjnych pod jednym dachem, jak w przypadku RK Legal i RK Communication, pokazuje, jak nowoczesne kancelarie prawne mogą przekraczać tradycyjne granice, oferując swoim klientom wartość dodaną, która idzie dalej niż standardowe usługi prawne.