W maju 2024 r. w aplikacji mObywatel 2.0 udostępniona została usługa Firma. Dzięki niej przedsiębiorca może w wygodny sposób przesłać dane do faktury do swoich kontrahentów oraz pobrać zaświadczenie o wpisie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Usługa Firma kierowana jest do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą

W aplikacji mObywatel 2.0 przedsiębiorca może:

  • pobrać zaświadczenie o wpisie w CEiDG w formacie PDF na swój telefon;
  • udostępnić wybrane informacje (takie jak NIP czy REGON) lub komplet informacji do faktury wybranym przez siebie kanałem, np. przez SMS, e-mail lub komunikator;
  • znaleźć dane swojej jednoosobowej działalności gospodarczej i sprawdzić ich poprawność.

Szybka wymiana informacji na temat prowadzonej działalności gospodarczej jest szczególnie przydatna w sytuacjach biznesowych i urzędowych, jak przekazanie danych do faktury lub okazanie zaświadczenia o wpisie do CEiDG.

Dostęp do aktualnych danych firmy w aplikacji

Dzięki usłudze Firma użytkownik ma dostęp do aktualnych informacji zawartych w rejestrze CEiDG. Jeśli złoży wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej, jej zawieszenie lub wyrejestrowanie, zobaczy aktualny status działalności w usłudze Firma w mObywatelu 2.0. Usługa przy każdym uruchomieniu pobiera informacje z CEiDG, dzięki czemu użytkownik widzi aktualne dane swojej firmy w aplikacji.

Użytkownik może zobaczyć następujące statusy swojej działalności gospodarczej:

  • oczekująca na rozpoczęcie – obok statusu pojawi się planowana data rozpoczęcia działalności gospodarczej;
  • aktywna;
  • zawieszona – przy statusie wyświetli się data jej ostatniego zawieszenia, a jeśli przedsiębiorca zgłosił wznowienie działalności gospodarczej, pojawi się osobne powiadomienie z datą zgłoszonego wznowienia działalności.

W usłudze Firma oprócz danych adresowych i kontaktowych widoczne są również:

  • kody PKD oraz dodatkowe kody PKD, które definiują obszar działalności gospodarczej;
  • dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej.

W przypadku, w którym użytkownik zauważy błąd danych swojej firmy w aplikacji, może je poprawić lub zaktualizować w Koncie Przedsiębiorcy lub realizując usługę zmiany danych firmy, na stronie: https://www.biznes.gov.pl/pl.

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twój biznes!

r. pr. Sylwia Kilińska-Łokieć

Partner, Business Advisory & Litigation Department Zobacz w czym mogę pomóc

Poznajmy się

Już ponad 600 firm zaufało naszym kompetencjom!
Napisz do nas: [email protected]
lub zadzwoń na: +48 22 380 33 44