W maju 2024 r. w aplikacji mObywatel 2.0 udostępniona została usługa Firma. Dzięki niej przedsiębiorca może w wygodny sposób przesłać dane do faktury do swoich kontrahentów oraz pobrać zaświadczenie o wpisie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Usługa Firma kierowana jest do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą
W aplikacji mObywatel 2.0 przedsiębiorca może:
- pobrać zaświadczenie o wpisie w CEiDG w formacie PDF na swój telefon;
- udostępnić wybrane informacje (takie jak NIP czy REGON) lub komplet informacji do faktury wybranym przez siebie kanałem, np. przez SMS, e-mail lub komunikator;
- znaleźć dane swojej jednoosobowej działalności gospodarczej i sprawdzić ich poprawność.
Szybka wymiana informacji na temat prowadzonej działalności gospodarczej jest szczególnie przydatna w sytuacjach biznesowych i urzędowych, jak przekazanie danych do faktury lub okazanie zaświadczenia o wpisie do CEiDG.
Dostęp do aktualnych danych firmy w aplikacji
Dzięki usłudze Firma użytkownik ma dostęp do aktualnych informacji zawartych w rejestrze CEiDG. Jeśli złoży wniosek o rejestrację jednoosobowej działalności gospodarczej, jej zawieszenie lub wyrejestrowanie, zobaczy aktualny status działalności w usłudze Firma w mObywatelu 2.0. Usługa przy każdym uruchomieniu pobiera informacje z CEiDG, dzięki czemu użytkownik widzi aktualne dane swojej firmy w aplikacji.
Użytkownik może zobaczyć następujące statusy swojej działalności gospodarczej:
- oczekująca na rozpoczęcie – obok statusu pojawi się planowana data rozpoczęcia działalności gospodarczej;
- aktywna;
- zawieszona – przy statusie wyświetli się data jej ostatniego zawieszenia, a jeśli przedsiębiorca zgłosił wznowienie działalności gospodarczej, pojawi się osobne powiadomienie z datą zgłoszonego wznowienia działalności.
W usłudze Firma oprócz danych adresowych i kontaktowych widoczne są również:
- kody PKD oraz dodatkowe kody PKD, które definiują obszar działalności gospodarczej;
- dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej.
W przypadku, w którym użytkownik zauważy błąd danych swojej firmy w aplikacji, może je poprawić lub zaktualizować w Koncie Przedsiębiorcy lub realizując usługę zmiany danych firmy, na stronie: https://www.biznes.gov.pl/pl.